Strony
Zobacz również
  • Urokliwe WadowiceUrokliwe Wadowice
    Wielu z nas szuka dla siebie odpowiednich miejsc, aby móc w nich nareszcie odpocząć od swojej pracy oraz ciągłej nauki. Dlatego też coraz częściej zaczynają oni szukać miasta do których …
  • Turystyka jako hobbyTurystyka jako hobby
    Są osoby, które mają swoje hobby. Dlatego też z przyjemnością robią czynności, które do tego hobby należą. Jeśli, ktoś uwielbia podróżować, to na samą myśl o podróży do jakiegoś kraju, …
  • Mapa turystycznaMapa turystyczna
    Mapa turystyczna jest to mapa, która obfituje w różne miejscowości słynne i warte zwiedzenia. Każdy z nas doskonale wie, ze dzięki takiej mapie nie ominie się żadnego zabytku, nawet tego …

Historia reklamy w Polsce

Chciałoby się powiedzieć, że taka czy inna forma reklamy istnieje oczywiście w Polsce od zawsze. Ale wolałabym skupić się na reklamie rozumianej w osób bardziej współczesny. Już w 1929 roku w Polsce pojawił się oddział agencji reklamowej J.W Thompsona, w ślad za producentem samochodów, który chciał rozreklamować swoje produkty w naszym kraju. Można powiedzieć, że był to początek nowoczesnego myślenia o reklamie u nas. Lata wojny i PRL zaburzył tę ciągłość. Chociaż, o dziwo, mało kto wie, że od 1967 roku wydawany był miesięcznika Reklama. Istniał też AGPOL, później Państwowa Agencja Reklamowa, której zadaniem było miedzy innymi reklamowanie polskich wyrobów eksportowych za granicą. Najbardziej udanym przykładem jej działalności była akcja reklamowa Polmosu. Na długo Wyborowa stała się synonimem dobrej jakości wódki. Media w Polsce nie potrzebowały reklamodawców, żeby istnieć na rynku. Reklama skupiała się na plakatach, naklejkach i hasłach mających promować i tak absolutnych monopolistów (Oszczędzaj w PKO). Zmiany nadeszły w drugiej połowie lat osiemdziesiątych. A wybuch wolnego rynku przyniósł zasadnicze zmiany w nierozerwalnie związanych ze sobą mediach i reklamie.

Comments are closed.