Strony
Zobacz również
  • Zabytki w Warszawie
    Śladem historii przez Warszawę. Wizyta w polskiej stolicy każdemu z nas dostarczy niezapomnianych wrażeń. Dlaczego? Powodów, by tu zajrzeć, jest wiele. To miasto to piękna architektura, ciekawe muzea oraz pamiątki …
  • Atrakcje turystyczne w mieście
    Każde miasto w dzisiejszych czasach dąży do tego, by stać się miastem jak najbardziej atrakcyjnym turystycznie. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że wtedy ma szansę na to, by przyciągnąć do siebie …
  • Walizki dla dzieci sklep online
    Walizka walizce nierówna. Zanim zaczniemy planować zagraniczne podróże warto zastanowić się czy mamy wszystko, co przyda nam się w coraz szybciej zbliżającym się okresie wakacyjnym?Podstawą wszelkich wyjazdów jest zawsze problem, …

Historia reklamy w Polsce

Chciałoby się powiedzieć, że taka czy inna forma reklamy istnieje oczywiście w Polsce od zawsze. Ale wolałabym skupić się na reklamie rozumianej w osób bardziej współczesny. Już w 1929 roku w Polsce pojawił się oddział agencji reklamowej J.W Thompsona, w ślad za producentem samochodów, który chciał rozreklamować swoje produkty w naszym kraju. Można powiedzieć, że był to początek nowoczesnego myślenia o reklamie u nas. Lata wojny i PRL zaburzył tę ciągłość. Chociaż, o dziwo, mało kto wie, że od 1967 roku wydawany był miesięcznika Reklama. Istniał też AGPOL, później Państwowa Agencja Reklamowa, której zadaniem było miedzy innymi reklamowanie polskich wyrobów eksportowych za granicą. Najbardziej udanym przykładem jej działalności była akcja reklamowa Polmosu. Na długo Wyborowa stała się synonimem dobrej jakości wódki. Media w Polsce nie potrzebowały reklamodawców, żeby istnieć na rynku. Reklama skupiała się na plakatach, naklejkach i hasłach mających promować i tak absolutnych monopolistów (Oszczędzaj w PKO). Zmiany nadeszły w drugiej połowie lat osiemdziesiątych. A wybuch wolnego rynku przyniósł zasadnicze zmiany w nierozerwalnie związanych ze sobą mediach i reklamie.

Comments are closed.