Strony
Zobacz również
  • Urokliwe Wadowice
    Wielu z nas szuka dla siebie odpowiednich miejsc, aby móc w nich nareszcie odpocząć od swojej pracy oraz ciągłej nauki. Dlatego też coraz częściej zaczynają oni szukać miasta do których …
  • Wpływ klimatu na turystykę w Polsce
    Nie można powiedzieć że Polska nie jest krajem atrakcyjnym turystycznie. Mimo wszystko jednak nie jest ona również oblegana przez turystów, poza kilkoma wyjątkami. Krajobraz Polski jest urozmaicony. Morze Bałtyckie i …
  • Najpiękniejsze podróże
    Każdy z nas z pewnością chciałby pojechać na wycieczkę, z której będzie bardzo zadowolony. Każdy z nas może pooglądać w różnych katalogach. Jest to w dzisiejszych czasach wielkie ułatwienie, ponieważ …

Historia reklamy w Polsce

Chciałoby się powiedzieć, że taka czy inna forma reklamy istnieje oczywiście w Polsce od zawsze. Ale wolałabym skupić się na reklamie rozumianej w osób bardziej współczesny. Już w 1929 roku w Polsce pojawił się oddział agencji reklamowej J.W Thompsona, w ślad za producentem samochodów, który chciał rozreklamować swoje produkty w naszym kraju. Można powiedzieć, że był to początek nowoczesnego myślenia o reklamie u nas. Lata wojny i PRL zaburzył tę ciągłość. Chociaż, o dziwo, mało kto wie, że od 1967 roku wydawany był miesięcznika Reklama. Istniał też AGPOL, później Państwowa Agencja Reklamowa, której zadaniem było miedzy innymi reklamowanie polskich wyrobów eksportowych za granicą. Najbardziej udanym przykładem jej działalności była akcja reklamowa Polmosu. Na długo Wyborowa stała się synonimem dobrej jakości wódki. Media w Polsce nie potrzebowały reklamodawców, żeby istnieć na rynku. Reklama skupiała się na plakatach, naklejkach i hasłach mających promować i tak absolutnych monopolistów (Oszczędzaj w PKO). Zmiany nadeszły w drugiej połowie lat osiemdziesiątych. A wybuch wolnego rynku przyniósł zasadnicze zmiany w nierozerwalnie związanych ze sobą mediach i reklamie.

Comments are closed.