Strony
Zobacz również
  • Pola namiotowePola namiotowe
    Dla rządnych przygód osób, które lubią spędzać czas na łonie natury idealną formą noclegu będzie zdecydowanie pole namiotowe. Można takie miejsce wynająć posiadając swój własny namiot. Na pewno będzie można …
  • Atrakcje turystyczne Północnych WłochAtrakcje turystyczne Północnych Włoch
    Większość ludzi Włochy kojarzy przede wszystkim z Rzymem, pizzą i makaronem. Jednak jest to kraj, który pochwalić się może szczególnie bogatą ofertą turystyczną. Wszystko to za sprawą bogatej historii i …
  • Jeśli podróż to… pociągiem!Jeśli podróż to… pociągiem!
    Tak, podróż pociągiem jest wspaniałą frajdą. Coraz więcej osób coraz częściej korzysta z usług kolei, która przeżywa swego rodzaju renesans. Powstają dzięki niemu nowe połączenia, tabor jest również remontowany bądź …

Historia reklamy w Polsce

Chciałoby się powiedzieć, że taka czy inna forma reklamy istnieje oczywiście w Polsce od zawsze. Ale wolałabym skupić się na reklamie rozumianej w osób bardziej współczesny. Już w 1929 roku w Polsce pojawił się oddział agencji reklamowej J.W Thompsona, w ślad za producentem samochodów, który chciał rozreklamować swoje produkty w naszym kraju. Można powiedzieć, że był to początek nowoczesnego myślenia o reklamie u nas. Lata wojny i PRL zaburzył tę ciągłość. Chociaż, o dziwo, mało kto wie, że od 1967 roku wydawany był miesięcznika Reklama. Istniał też AGPOL, później Państwowa Agencja Reklamowa, której zadaniem było miedzy innymi reklamowanie polskich wyrobów eksportowych za granicą. Najbardziej udanym przykładem jej działalności była akcja reklamowa Polmosu. Na długo Wyborowa stała się synonimem dobrej jakości wódki. Media w Polsce nie potrzebowały reklamodawców, żeby istnieć na rynku. Reklama skupiała się na plakatach, naklejkach i hasłach mających promować i tak absolutnych monopolistów (Oszczędzaj w PKO). Zmiany nadeszły w drugiej połowie lat osiemdziesiątych. A wybuch wolnego rynku przyniósł zasadnicze zmiany w nierozerwalnie związanych ze sobą mediach i reklamie.

Comments are closed.