Strony
Zobacz również
  • Idealne warunki do plażowania i nurkowaniaIdealne warunki do plażowania i nurkowania
    Szukasz idealnego miejsca na wakacyjny wypoczynek, a jednocześnie poszukujesz idealnych warunków do nurkowania? Jeśli tak, to z całą pewnością zainteresuje cię kilka miejsc, w których będziesz mógł zarówno poddać się …
  • Wycieczki statkiemWycieczki statkiem
    Każdy z nas lubi od czasu do czasu chociażby na chwilę się zrelaksować i zapomnieć o wszystkich problemach, które męczą naszą głowę. Naprawdę nie lubimy się w żaden sposób stresować …
  • Miejsca w PolsceMiejsca w Polsce
    W naszym kraju są miejsca, które pozwalają nam na to, aby faktycznie mieć możliwość na skorzystanie z najbardziej interesujących rzeczy. Polska jest krajem, w jakim koniecznie musimy się postarać o …

Historia reklamy w Polsce

Chciałoby się powiedzieć, że taka czy inna forma reklamy istnieje oczywiście w Polsce od zawsze. Ale wolałabym skupić się na reklamie rozumianej w osób bardziej współczesny. Już w 1929 roku w Polsce pojawił się oddział agencji reklamowej J.W Thompsona, w ślad za producentem samochodów, który chciał rozreklamować swoje produkty w naszym kraju. Można powiedzieć, że był to początek nowoczesnego myślenia o reklamie u nas. Lata wojny i PRL zaburzył tę ciągłość. Chociaż, o dziwo, mało kto wie, że od 1967 roku wydawany był miesięcznika Reklama. Istniał też AGPOL, później Państwowa Agencja Reklamowa, której zadaniem było miedzy innymi reklamowanie polskich wyrobów eksportowych za granicą. Najbardziej udanym przykładem jej działalności była akcja reklamowa Polmosu. Na długo Wyborowa stała się synonimem dobrej jakości wódki. Media w Polsce nie potrzebowały reklamodawców, żeby istnieć na rynku. Reklama skupiała się na plakatach, naklejkach i hasłach mających promować i tak absolutnych monopolistów (Oszczędzaj w PKO). Zmiany nadeszły w drugiej połowie lat osiemdziesiątych. A wybuch wolnego rynku przyniósł zasadnicze zmiany w nierozerwalnie związanych ze sobą mediach i reklamie.

Comments are closed.