Strony
Zobacz również
  • StrzałaStrzała
    Tradycyjnie strzały wykonywane były z drewna. Ich budowa była bardzo prosta. Wystarczyło znaleźć w miarę prosty kij, zastrugać go wyrównując grubość i wygładzić powierzchnię, tak by pocisk napotykał jak najmniejszy …
  • Zamiłowanie do podróżowanie po świecieZamiłowanie do podróżowanie po świecie
    Obecnie podróżowanie za granicę stanowi najbardziej popularny sposób wypoczywania – urlopy są dla rodzin jedynym momentem, aby spędzić ze sobą czas, ciekawie się zabawić i jednocześnie odpocząć. Dla dzieci okres …
  • Rozwój turystykiRozwój turystyki
    Gospodarka dzieli się na trzy podstawowe działy. Należą do nich: rolnictwo, przemysł oraz turystyka. Z tych trzech działów utrzymuje się każde państwo na świecie. Trzeba jednak pamiętać o tym, że …

Historia reklamy w Polsce

Chciałoby się powiedzieć, że taka czy inna forma reklamy istnieje oczywiście w Polsce od zawsze. Ale wolałabym skupić się na reklamie rozumianej w osób bardziej współczesny. Już w 1929 roku w Polsce pojawił się oddział agencji reklamowej J.W Thompsona, w ślad za producentem samochodów, który chciał rozreklamować swoje produkty w naszym kraju. Można powiedzieć, że był to początek nowoczesnego myślenia o reklamie u nas. Lata wojny i PRL zaburzył tę ciągłość. Chociaż, o dziwo, mało kto wie, że od 1967 roku wydawany był miesięcznika Reklama. Istniał też AGPOL, później Państwowa Agencja Reklamowa, której zadaniem było miedzy innymi reklamowanie polskich wyrobów eksportowych za granicą. Najbardziej udanym przykładem jej działalności była akcja reklamowa Polmosu. Na długo Wyborowa stała się synonimem dobrej jakości wódki. Media w Polsce nie potrzebowały reklamodawców, żeby istnieć na rynku. Reklama skupiała się na plakatach, naklejkach i hasłach mających promować i tak absolutnych monopolistów (Oszczędzaj w PKO). Zmiany nadeszły w drugiej połowie lat osiemdziesiątych. A wybuch wolnego rynku przyniósł zasadnicze zmiany w nierozerwalnie związanych ze sobą mediach i reklamie.

Comments are closed.