Strony
Zobacz również
  • Kto chce aby jego biznes odniósł sukces powinien postawić na turystykęKto chce aby jego biznes odniósł sukces powinien postawić na turystykę
    Turystyka jest pomysłem na biznes dla wielu młodych ludzi. Nie ma w tym nic dziwnego iż z turystyki żyją często całe regiony, a nawet całe państwa. Na przykład Grecja jest …
  • Pamiętajmy o tym ile tak naprawdę warte jest podróżowaniePamiętajmy o tym ile tak naprawdę warte jest podróżowanie
    Trzeba dzisiaj pamiętać o tym, że jeżeli ktokolwiek będzie chciał podróżować powinien przede wszystkim pamiętać o dobrej organizacji. Nie ma bowiem nic gorszego niż źle zaplanowana i zorganizowana podróż. Dzisiaj …
  • Podróż zagraniczna- BirmaPodróż zagraniczna- Birma
    Podróże marzeń zwłaszcza do krajów daleko wschodnich zawsze była dla turystów podróżą marzeń. Jak wiadomo, że miasto Birma to zaczarowana kraina świątyń i romantycznych krajobrazów. Dawne stolice Birmy przed wiekami …

Historia reklamy w Polsce

Chciałoby się powiedzieć, że taka czy inna forma reklamy istnieje oczywiście w Polsce od zawsze. Ale wolałabym skupić się na reklamie rozumianej w osób bardziej współczesny. Już w 1929 roku w Polsce pojawił się oddział agencji reklamowej J.W Thompsona, w ślad za producentem samochodów, który chciał rozreklamować swoje produkty w naszym kraju. Można powiedzieć, że był to początek nowoczesnego myślenia o reklamie u nas. Lata wojny i PRL zaburzył tę ciągłość. Chociaż, o dziwo, mało kto wie, że od 1967 roku wydawany był miesięcznika Reklama. Istniał też AGPOL, później Państwowa Agencja Reklamowa, której zadaniem było miedzy innymi reklamowanie polskich wyrobów eksportowych za granicą. Najbardziej udanym przykładem jej działalności była akcja reklamowa Polmosu. Na długo Wyborowa stała się synonimem dobrej jakości wódki. Media w Polsce nie potrzebowały reklamodawców, żeby istnieć na rynku. Reklama skupiała się na plakatach, naklejkach i hasłach mających promować i tak absolutnych monopolistów (Oszczędzaj w PKO). Zmiany nadeszły w drugiej połowie lat osiemdziesiątych. A wybuch wolnego rynku przyniósł zasadnicze zmiany w nierozerwalnie związanych ze sobą mediach i reklamie.

Comments are closed.